پدیکور, کاشت ناخن, ناخن

پدیکور و کفسابی کف پا چیست ؟

پدیکور کفسابی ساناز بیوتی اصفهان

پاهایی زیبا و بدون خستگی

اگرچه پاها نقش بسیار مهمی در سلامت کلی بدن ایفا می کنند، اما معمولاً برنامه و روتین خاصی برای محافظت از آن ها نداریم. با توجه به اینکه بسیاری از ما در طول روز دائما از پاهای خود استفاده می کنیم و در بیشتر موارد با پوشیدن مداوم کفش پاهای خود را از نفس کشیدن در هوای آزاد محروم می کنیم، ضروری است که راهی برای سلامت و زیبایی پاهای خود پیدا کنیم. یکی از این راه ها پدیکور و کفسابی پا است که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

پدیکور پا

پدیکور شامل چندین مرحله می باشد :

تمیز کردن، مانیکور ناخن شامل کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن ها، خیساندن پاها از بین بردن پوسته های مرده کف پا ، لایه برداری یا اسکراب، ماساژ پا، مرطوب کردن و صیقل دادن ناخن هاست.
این کار فواید بی شماری برای ظاهر و همچنین سلامتی پاهای شما دارد.

ماساژ پا ساناز بیوتی

پدیکور پا به طور کلی به مراقب و رسیدگی به ناخن های پا گفته می شود. 

و پوست کف پا لایه برداری شده و صاف و مرطوب می شود.

لاک ناخن پا پدیکور

فواید کفسابی کف پاها :

انجام روش های مختلف کفسابی پا می تواند فواید مختلفی برای شما داشته باشد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

۱. پینه ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد

پاهای شما هرروز با سطوح مختلفی در تماس است که می تواند باعث آسیب به پوست پا شود. راه رفتن روی سطوح سخت می تواند باعث ایجاد پینه و سایر بیماری های پوستی مانند عفونت های قارچی شود. پینه‌ها نیز به دلیل اصطکاک ناشی از پوشیدن کفش‌های نامناسب و خیلی تنگ که جریان خون را محدود می‌کنند، ایجاد می‌شوند. کفسابی پا به طور منظم می تواند این پینه ها را از بین ببرد و سلول های مرده پوست را پاک کند.

۲. جریان خون را بهبود می بخشد

پدیکور پا شامل ماساژهایی است که می تواند جریان خون را در پا افزایش دهد. این امر به پاهای شما آرامش می دهد، درد را تسکین داده و تنش را کاهش می دهد.

۳. از عفونت های قارچی جلوگیری می کند

بر اساس یک مطالعه بالینی، حدود ۱۵ درصد از افراد مبتلا به عفونت قارچی پا هستند. متأسفانه، این عفونت ها اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند. پدیکور منظم پاها و ناخن های شما را کاملا تمیز می کند و در نتیجه از بروز مجدد عفونت های قارچی جلوگیری می کنند. عفونت قارچی ممکن است در مراحل اولیه توسط یک مانیکوریست حرفه ای تشخیص داده شود که به درمان سریع تر کمک می کند.

۴. کیفیت خواب را بهبود می بخشد

کفسابی معمولاً شامل ماساژ پا و حمام پا با استفاده از دستگاه‌های مخصوص است. هر دوی این روش ها می توانند به درمان مشکلاتی مانند بی خوابی، خستگی و اضطراب کمک کنند. در رفلکسولوژی پا که توسط متخصصین پدیکور انجام می شود، بر روی نقاط خاصی از پا فشار وارد می شود تا تنش ها و استرس ها را تسکین دهند. این کار می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و به ویژه برای بیماران مسن موثر باشد.

پدیکور انگشت پا
پدیکور انگشت پا

انواع روش های کفسابی پا :

۱. کفسابی کلاسیک

کفسابی کلاسیک همان روش کفسابی یا پدیکور معمولی است که بسیار سریع و کم هزینه است. در این روش، پاها در آب گرم و کوکتل خیسانده می شوند، پوست های مرده از بین میرود و ماساژ‌ داده می شوند و پس از آن به زیبایی و اصلاح ظاهر ناخن ها پرداخته می شود.

۲. پدیکور خشک

پدیکور خشک یا بدون آب یک درمان سازگار با محیط زیست است که بدون خیساندن پاها در آب انجام می شود. سایر مراحل کفسابی در این روش از همان الگوی پدیکور معمولی پیروی می کند. مراحل کفسابی خشک شامل صاف کردن پینه ها و از بین بردن پوست های اضافی، فرم دادن به ناخن و پاکسازی کوتیکول با سوهان برقی است. در این روش می توانید از مانیکور روسی برای فرم دادن به ناخن ها استفاده کنید.

۳. پدیکور نمک

در پدیکور نمک از یک حمام آب پر از نمک به عنوان اولین مرحله کفسابی استفاده می شود. نمک مورد استفاده ممکن است متفاوت باشد و شامل نمک دریا، نمک هیمالیا یا نمک اپسوم باشد. حمام آب نمک می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند، دردهای عضلانی را تسکین دهد و گردش خون را بهبود بخشد. حمام آب نمک غنی از منیزیم همچنین میتواند آبرسانی پوست را افزایش داده و التهاب را در پوست خشک کاهش دهد.

۴. پدیکور گل رز

پدیکور گل رز شامل عصاره گلبرگ و محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر گل رز مانند مرطوب کننده ها و روغن های گل رز باشد. این روش کفسابی پا معمولاً با خیساندن در حمام پر از گلبرگ رز و سپس لایه برداری با اسکراب گلبرگ شروع می شود.

عصاره گلبرگ گل رز دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که با آسیب های پوستی مبارزه می کند. علاوه بر این، از نظر علمی ثابت شده است که روغن گل رز باعث ایجاد آرامش روانی می شود. همچنین، بوی گل رز نیز اثر آرامش بخشی دارد و می تواند به عنوان یک خواب آور عمل کند.

۵. کفسابی پا با کوکتل

کوکتل پدیکور یا بمب حمام محصولی است که از مواد مغذی و لایه بردار پوست تشکیل می شود. این بمب زمانی که در آب گرم قرار می گیرد می جوشد و مواد درون خود را در آب آزاد می کند. موادی که در این بمب ها استفاده می شوند شامل نمک، انواع روغن ها، جوش شیرین و … است که به رفع خستگی، پاکیزگی، و نرم و لطیف شدن پوست پا کمک می کند.

لاک ژل ناخن پا

نحوه کفسابی پا :

خیساندن پا در آب گرم

ابتدا پاهای خود را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس میشود . این کار باعث می شود پوست پای شما نرم شود و سلول های مرده پوست و پینه ها راحت تر جدا شوند. و انواع نمک، روغن، کوکتل و مواد دیگر را به آب اضافه میشود و از فواید آن ها بهره مند میشوید.

خشک کردن پوست

پس از اینکه پاهای شما به اندازه کافی در آب خیس خورد ، باید پاها را از آب خارج و با یک حوله تمیز خشک شود . اما پاها باید کمی مرطوب باشند و به طور کامل خشک نشوند. زیرا در غیر این صورت ممکن است پوست شما در مراحل بعد دچار خونریزی شود.

استفاده از رنده پا

رنده پا برای قسمت های سخت شده پوست پا یا همان پینه ها استفاده می شود. اگر پای شما پینه ندارد می توانیم از این مرحله صرف نظر کنیم رنده را در یک جهت روی پینه ها کشیده میشود . باید بسیار آرام و ملایم این کار را انجام شود ،

برای از بین بردن پینه ها و ترک های پا از سوهان برق استفاده میشود و باعث می شود پای شما کاملا صاف و نرم شود.

استفاده از سوهان دستی پا

برای سایر قسمت های پا که حساس هست و نیاز به لایه برداری دارد، از سوهان دستی پا استفاده میشود سوهان را به صورت عقب و جلو و کاملا ملایم روی پوست کشیده میشود تا تمام پوست های اضافی آن از بین برود. این کار را تا جایی ادامه میدهیم که پوست شما کاملا صاف شود.

مرطوب کردن پوست

در انتها پوست های اضافی پا با یک پارچه تمیز پاک میشود و از اسکراپ لایه بردار برای کف پاهاتون استفاده میشود به مدت ۱۰ دقیقه روی پا میماند و برای رطوبت رسانی به پاهایتان از یک مرطوب کننده و روغن های گیاهی استفاده میشود . در نهایت نیز میتوانید با ژلیش ناخن پا ، زیبایی بیشتری به پاهای خود بدهید. که برای شما انجام میشود

پدیکور و آرامش

مراقبت های بعد از کفسابی پا

تا جایی که می توانید تا چند ساعت پس از انجام پدیکور کف پا کفش و صندل بدون جوراب نپوشید.
استفاده از مرطوب کننده پا را به روتین شبانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.
با آب داغ حمام نکنید

سالن پدیکور ساناز بیوتی اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *